Eric-Emmanuel Schmitt – Concert in memoria unui inger

concertMai nou, imi doresc sa citesc cat mai multe carti cu povestiri. Poate si pentru a-mi imbunatati stilul de scris, poate pentru ca le simt mai aproape de sufletul meu. Prin ele, descopar lumi fascinante, create magistral de autori.

Nu spun cuvinte prea mari. Va spuneam acum cateva zile de “Inima arsa” a lui Le Clezio – o bijuterie literara, din punctul meu de vedere. De-abia astept sa citesc si alte carti ale aceluiasi autor.

Pana atunci, insa, Concert in memoria unui inger de Eric Emmanuel Schmitt este ultima carte citita. Primul contact cu Schmitt a fost acum doi ani cred, cand citisem Cea mai frumoasa carte din lume si alte povestiri, care imi placuse foarte mult.

Am inceput Concert in memoria unui inger cu ceva reticenta. Imi placusera povestirile lui Schmitt, dar cred ca, pe undeva, consideram ca le lipseste substanta, profunzimea. Veneam si dupa Le Clezio, care are un stil total diferit, asa ca mi-a fost greu sa incep.

Totusi, am descoperit 4 povestiri, spun eu, diferite de prima carte citita. Bineinteles, acelasi stil usor de parcurs, aceleasi twisturi in subiect care iti dau senzatia ca vizionezi un film.

Concert in memoria unui inger are ceva in plus: mesaj mult mai bine transmis, o profunzime conturata mai delicat, asocieri inedite, transformari ale personajelor. Eu, una, la O iubire la Elysee am lacrimat. Mi-a placut modul in care s-au transformat personajele, turnura actiunii, morala si toate sentimentele pe care le aveai la final.

Cele patru povestiri au ceva in plus. De pe www.bookuria.info am aflat ca aceasta carte a fost distinsa in 2010 cu Premiul Goncourt pentru nuvela. Avand in vedere ca “Cea mai frumoasa carte din lume” a aparut in 2006, inteleg de ce povestirile mi se par mult mai frumoase.

Acum,  sunt la cele 12 povestiri calatoare ale lui Marquez si la Prea multa fericire a lui Alice Munro. Imi plac, sunt deosebite si aceste povestiri, au ceva special, in special Munro, insa daca ar fi sa aleg, din ce am citit pana cum, as alege Le Clezio si Schmitt, in ordinea asta! 🙂

P.S: Bookuria.info este un site excelent de promotii, recenzii si concursuri avand ca premii carti. Vi-l recomand cu caldura! Eu insami am castigat o carte speciala, Epistola catre un prieten, oferita de Editura Herald. Cine ma cunoaste, isi da seama ca nu e o intamplare castigarea acestei carti…intr-adevar, ceea ce esti, atragi! 🙂

 

Lasă un răspuns

