Parfum de Halloween

bucharestSe spune ca adultii care isi amintesc mirosuri specifice copilariei au o inteligenta peste medie. E drept ca, vag, tin minte inca aroma pandispanului de la gradinita sau a dupa-amiezelor de toamna, insa un alt miros m-a urmarit, cumva, de-a lungul timpului.

Ceva mai tarziu, in adolescenta, cand universul meu era format din oraselul de provincie, visuri marete si colegii de liceu, atunci am descoperit o aroma cu totul noua pentru mine. Uneori, duminica, o conduceam pe verisoara mea inapoi in Bucuresti, acolo unde studia. Drumul pana in capitala parea o calatorie initiatica. Una care te schimba, care te transforma treptat, relevandu-ti minuni la a caror existenta nici nu visai. Strazile late ce revarsau de-o parte si de alta stradute inguste cu magnolii ale caror ramuri incarcate captau si eliberau apoi razele soarelui intr-un fel anume, fiorul pe care il simteam de fiecare data cand treceam pe langa Universitate, Muzeul Taranului sau Televiziune, emotia cu care paseam in camaruta inchiriata a verisoarei mele, toate erau invaluite intr-un sentiment de libertate si fericire, dar si de o aroma calda, misterioasa, pe care am asociat-o mult timp cu mirosul dovleacului copt, al vaniliei sau al tuberozelor. Dupa o vreme, mi-am dat seama ca mireasma asta pe care o asociam acelui vis frumos de duminica era de fapt parfumul verisoarei mele. La plecare, o imbratisam strans, inchizand ochii si inspirand adanc. Nu i-am spus niciodata ca, pe langa ca avea sa imi fie dor de ea, acela era trucul meu secret de a-i fura un strop din aroma ce mie imi trezea atat de multe sentimente.

Nu spalam cu zilele puloverul in care fusesem imbracata duminica. Il tineam pe scaun si, cand si cand, miroseam parfumul care pentru mine era mult mai mult decat picaturi de miresme bine imbinate. Nu, parfumul ala reprezenta tot ceea ce eu voiam sa devin. Locul de care eu ma simteam cel mai atrasa. Arma mea secreta cu ajutorul careia credeam ca orice vreau, pot realiza.

Aveam 18 ani cand Gabi a venit la mine intr-o zi de Sfanta Marie Mica. Trecusera 2-3 ani de la calatoriile noastre de duminica. Era, ca de obicei, atat de frumoasa si zambitoare! Tinea in mana un buchet mare de flori si o plasuta de cadou. Mi-a intins-o si m-a rugat sa ma uit, sa vad ce e. O cutie dreptunghiulara, fina, cu o nuanta de lila si mov mai inchis. Ochii au inceput sa imi licareasca. Am scos sticluta si am indepartat capacul. Am inchis ochii si am inspirat adanc si toate momentele alea frumoase s-au intors numaidecat. Era parfumul ei, care atunci devenise si al meu. Unul dintre cele mai frumoase parfumuri originale devenise al meu.

Am purtat parfumul asta la toate evenimentele importante din anul urmator: la petrecerile colegilor care isi serbau majoratul, la intalnirile cu baiatul de care eram indragostita sau la examenul de Bacalaureat.

Nu il purtam in fiecare zi, ci doar la ocaziile speciale. In ciuda aparentelor, stiam ca aceea nu era o sticluta magica si ca avea sa se termina intr-o zi. Si asa a fost. Intr-o zi, s-a terminat. Eu am tinut minte doar numele, dar nu si brandul si mult timp am incercat sa il regasesc.

Asa cum incerci sa regasesti un prieten de demult care a contat, la un moment dat, in viata ta. Nu am reusit, iar dupa un timp am capitulat.

Dupa ani, am ajuns si eu in Bucuresti. Si, intr-o seara tarzie de toamna, pe cand lumea se pregatea de petrecerea de Halloween, iar eu cautam o costumatie adecvata in Unirii, pe unul dintre rafturile unui magazin am zarit o pata mica, de culoare mov-lila. Cu cat ma apropiam, cu atat inima imi batea mai tare. Am zambit larg si am atins usor cutia fina.

Halloween

Au revenit in minte imaginile pe care nu le voi uita niciodata, insotite de miresme imbietoare de violete, irisi, dovleac copt, vanilie si tuberoze. Dupa mult timp, am reusit sa aflu si eu numele parfumului meu preferat: Halloween de la parfumuri J. Del Pozo.

P.S: Aceasta povestioara, si de aceasta data reala, e scrisa pentru o alta etapa Superblog 2014.

3 gânduri despre “Parfum de Halloween

Lasă un răspuns

