Despre Superblog

sPentru cei care nu stiu, Superblog este un concurs de advertoriale creative, destinate bloggerilor. Zeci de probe de concurs, sponsori care dau diverse teme avand in centru, bineinteles, o idee care se poate asocia cu un produs sau serviciu oferit de ei.

Am aflat despre Superblog in primavara lui 2013, atunci cand am si participat la SpringSuperblog, care dureaza o singura luna. Am fost foarte incantata ca am castigat locul I la proba Nemira, mai ales ca blogul meu era destul de nisat tocmai pe povestiri, eseuri si scriituri de genul acesta. E drept, celelalte teme nu se potriveau atat de mult profilului blogului meu si, pentru unii, poate parea ciudata aceasta asociere. Am considerat, insa, ca orice exercitiu de scris e binevenit, mai ales daca e privit si ca o provocare.

Apoi, mi-am cam abandonat blogul. Mai ales ca acum nu mai cred in postarea povestirilor pe bloguri – ma concentrez sa scriu cat mai bine si, apoi, dupa ce strang cateva povestiri foarte bune sa bat la usile editurilor de aici si din afara. Cred ca asta e de fapt, cheia. Editurile de la noi sunt deja setate pe un anumit gen de scriitura,  o parte a publicului s-a obisnuit cu citatele sharuite pe Facebook si nu stiu cat ar mai aprecia ce scriu eu, o anonima cu pretentii de scriitoare. Asa ca mai bine astept momentul potrivit.

Revenind la Superblog, am continuat si in toamna lui 2013. Trebuie sa recunosc ca am trecut prin stari contradictorii, de la entuziasm pana la revolta fata de anumiti concurenti, fata de anumite punctaje care, spuneam eu, ma nedreptateau pe mine si ii ridicau in slavi pe altii.

Apoi, cand am reusit sa ma detasez cumva, am vazut “the big picture”. Superblog inseamna mai mult decat un concurs cu fite si pretentii. E o posibilitate de a-ti testa imaginatia (neexcluzand posibilitatea ca, uneori, sa o dai rau in bara, insa, e blogul tau, e dreptul tau sa postezi ce doresti pe el – eu asta cred, jignirile si criticile nu-si au rostul aici, dar asa vor unii sa para destepti).

Am cunoscut oameni care si-au facut blog dintr-o mare pasiune si au strans o comunitate in jurul lor. Sau poate aceea a fost modalitatea lor de a se face auziti, de a da un alt sens existentei lor, uneori banale. Cu ce drept sa ii judecam pe oamenii astia doar pentru ca noua nu ne plac unele articole si le consideram ciudate?

Tocmai asta e Superblog: un concurs de blogging creativ: bineinteles, ce imi va placea mie, nu va placea tuturor si bineinteles ca nu voi citi scrieri literare (desi sunt si exceptii).

Zilele trecute, replica unui reprezentant al unui sponsor m-a bulversat total. O fata care activeaza in domeniul marketingului si pare foarte bine vazuta in domeniul ei ii facea praf pe acesti oameni care nu au nicidecum senzatia ca sunt somitati intr-ale bloggingului sau a scrisului. Pe langa faptul ca a criticat niste chestii care sunt specificate in regulament, i-a jignit pe bloggeri –  cu exemple, linkuri si, la final, cu sfatul naucitor de a mai pune mana  sa citeasca niste carti, etichete, ceva 🙂

Asta ca sa nu mai spunem ca ea era de fapt colaboratoare a Superblog….

In orice tara normala, acel articol ar fi trebuit sa fie sters, iar fata asta ar fi trebuit sa isi ceara scuze. Atat. Atat ar fi fost suficient. Dar nu s-a intamplat asta si, probabil, nici nu si-a dat seama de penibilitatea atitudinii ei.

Inainte de a judeca un anumit context, ar fi bine sa il cunoasteam – din interior, daca se poate- si ar fi asa bine daca am intelege ca fiecare are dreptul sa isi aleaga ce cale doreste – in orice privinta…

Eu voi mai participa, cred, doar la 2-3 etape, in functie de temele propuse, si doar de fun , dar am vrut sa imi spun parerea referitor la un concurs atat de blamat de unii.

Lasă un răspuns

