Un partener de nadejde

aygoBaza militara in care m-am nascut se afla undeva la periferia orasului Colorado. Cu cladiri inalte si gri, mi-am petrecut copilaria si adolescenta intr-un mediu nu foarte prietenos. Dimineata aveam ore, iar dupa-amiaza antrenament. De fiecare data, acelasi program. Un spion adevarat se formeaza in ani, poate chiar vieti, ne spuneau instructorii care aveau grija sa fim pregatiti pentru misiunile viitoare.

Imi placeau lectiile de tir, lupte, spada sau cele de limbi straine si comportamente cognitive. Cursele de masini, insa, erau asul din maneca. Invatasem sa conduc cu mult inainte de 18 ani si, potrivit instructorului meu, eram cel mai bun. Asimilam informatiile foarte repede. Eram convins ca, intr-o buna zi, aveam sa fiu cel mai bun spion al bazei. Cu toate astea, odata cu apropierea varstei majoratului, toate acele lucruri interesante nu imi mai erau de-ajuns. Aveam nevoie de socializare, de prieteni, de altceva. Din pacate, puteam parasi baza doar o data pe luna.

Pana intr-o zi cand Mike, un coleg mai mare, instruit la noi, dar care acum pleca in diverse misiuni, mi-a facut o vizita. Stia ca urma sa implinesc 18 ani, asa ca, atunci cand mi-a vorbit despre un cadou surpriza, m-am gandit ca imi va aduce un device intr-ale spionajului.

Ne-am intalnit in hala rece din nordul bazei: cateva masini vechi de-o parte si de alta, cateva unelte auto aruncate pe jos si planse pe care le foloseam deseori la simulari.

  • Pentru ca o sa faci 18 ani, David , e cazul sa treci la un alt nivel!

Spunand asta, Mike a dat la o parte bucata de material care acoperea una dintre masini. Am amutit. In fata mea se afla cea mai interesanta masina pe care o vazusem vreodata. Mi-am trecut degetele peste exteriorul ei, cu grija, cu emotie, ca si cum s-ar fi putut transforma numaidecat in vreo arma letala. Intre noi a fost atractie la prima vedere.

  • Uita-te bine la Toyota asta, David, nu e o simpla masina.

Am zambit cu subinteles.

  • Ce e asta, Mike? Nu am mai vazut asa ceva pana acum, e pentru vreo misiune, ceva?

Mike a dat din cap.

  • Poate fi, dar in principal e pentru tine. Pentru ca a venit timpul sa te mai si distrezi, iar bijuteria asta de aici, Toyota Aygo, iti va fi cel mai bun partener.

Inevitabil, gandul mi-a fugit la oraselul vecin. Il vizitasem de cateva ori si ma atrasesera cateva locuri, vazusem si cativa tineri de varsta ma. Ceva imi spunea ca trebuie sa ma intorc acolo.

  • Fii atent, David, pe langa ceea ce vezi si tu, adica grila in forma de X, perfecta pentru un spion, lumini de zi cu tehnologie LED sau spoilerul sportiv, noul Aygo are o groaza de alte chestii super interesante. Tu ai un X-wave, mai sunt alte 4 modele, X, X play, X-cite si X-clusiv, dar asta cred ca ti se potriveste cel mai bine: are motor de 68 HP, 5 trepte manuale de transmisie, viteza maxima de 160 km/h in 14,2 secunde. E perfecta si pentru off road, are Emergency Brake-light Signal, Hill-start assist control, Tyre Pressure Warning System, Body coloured door mirrors, iti dai seama ce de efect va fi asta, si o multime de alte chestii!

Spunand acestea, Mike a deschis usa si m-a poftit inainte. Odata ce am patruns inauntru m-am simtit mai confortabil decat in nava spatiala in care ma aflasem cu o luna inainte, la o simulare de misiune. De fapt, cred ca ma simteam in mediul meu.

Scotandu-si telefonul, Mike continua.

  • Iti poti conecta smartphone-ul la noul sistem multimedia x-touch si poti folosi camera retrovizoare, plus ca, ti-am lasat aici mai multe detalii, poti personaliza masina asta cum doresti.

Cand a plecat, Mike mi-a urat simplu “Go Fun Yourself!”. Nu cred ca am inteles exact la ce se refera pana nu m-am apucat de treaba. Aygo venea cu multiple posibilitati de personalizare a masinii, atat la exterior, cat si la interior.

go

Am schimbat o groaza de lucruri pana cand varianta finala m-a multumit. Toyota Aygo era, fara doar si poate, demna de un viitor spion, iar eu eram mandru de prima mea masina.

Dupa care, distractia a inceput. Cum regulile sunt facute pentru a fi incalcate, in urmatoarea sambata seara am evadat in oraselul din apropiere. E drept ca tinerii de acolo nu prea aveau posibilitati de distractie, insa cum mi-am facut aparitia in oras, lucrurile s-au schimbat.

Mi-am facut repede prieteni noi si datorita masinii mele, recunosc, insa, pe parcurs, am inceput sa ne descoperim. I-am impresionat cu manevrele de la cursele de masini. La drept vorbind, aveam si un partener pe masura.

Si, pentru a-i da pe spate, in fiecare week-end masina mea era diferita pentru ca optiunile pe care le aveam la indemana ma determinau sa mai fac unele ajustari, cand si cand.

La un moment dat, am organizat chiar si o cursa de masini cu tinerii din orasel. I-am lasat pe fiecare sa conduca Toyota mea, insa nu inainte de a-i introduce in tainele unei masini intelese doar de un expert.

Apoi, dupa cum era de asteptat, fetele au inceput sa roiasca in jurul meu. Stiam ca, in parte, asta se datora si masinii mele, insa mi-a fost destul de usor sa imi dau seama care ma place cu adevarat pe mine sau, mai bine zic pe mine alaturi de Aygo. Eram, cu adevarat, o echipa si, de fiecare data cand imi doream sa sparg monotonia si sa ma distrez, masina mea era atat un bun sfatuitor, cat si un excelent partener.

Am primit prima misiune cu 2-3 luni inainte sa fac 19 ani. Aygo mi-a m-a ajutat sa strang cat mai multe informatii si sa anihilez o retea de traficanti de droguri din Boston. Nu mi-a fost greu sa ma infiltrez printre ei si sa le castig increderea. Aveam o masina atat de versatila si neprevazuta incat, de multe ori, atragea atentia si ma lasa sa imi fac meseria in liniste. Era, asa cum spun si acum, dupa 10 ani, un partener de nadejde.

 P.S: Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014, etapa 2 – Toyota Aygo.

Lasă un răspuns

