Expresii pe care nu le suport/cu care nu sunt de acord

timeAud tot mai des expresii sau, mai extins, idei pe care lumea le ia drept general valabile. Pe multe nu le inteleg, nu sunt de acord cu ele si nu stiu de ce unii se folosesc de ele ca de un paravan.

Iata cateva dintre ele:

  1. Respectul se castiga, nu se cerseste!

Eu aici as formula altfel: Respectul se ofera din start, pana la proba contrarie. Cum ai putea sa castigi respectul unui om pe care il stii doar de cateva ore sau doar cateva zile? Este ok sa nu avem respect fata de cei pe care nu ii cunoastem bine? Nu, atunci e de la sine inteles ca ar trebui sa ne respectam asa, din principiu si, doar daca e cazul, sa actionam diferit,

Bine, daca ma intrebati pe mine, eu cred ca respectul nu ar trebui sa ne paraseasca in (aproape) nicio situatie. Daca, intr-adevar, ne deranjeaza ceva, ar trebui sa spunem asta clar si raspicat si sa limitam cumva interactiunea cu persoana respectiva.

  1. Inconjoara-te doar cu oameni zambitori, optimisti etc.

Se spune ca ceea ce esti, atragi (nici cu asta nu sunt 100% de acord), dar am observat ca se bate moneda pe oamenii fericiti, fara nicio problema, fara nicio boala – nu stiu daca, intr-adevar, nu au nimic din toate astea,  sau le tin ascunse, ideea e ca nu trebuie sa aratam niciuna din aceste slabiciuni.

Acum, eu ma intreb, ce om nu a avut vreodata probleme? Oare i-ar fi placut sa fie marginalizat doar pentru asta? Toti, chiar si cei optimisti, fericiti, zambitori au fost intr-un moment din trecut la polul opus, asa ca, daca te inconjori doar cu oameni senini si ii respingi pe ceilalti, nu esti nici pe departe, atat de nobil pe cat ai crede.

  1. Te ajut, in principiu, dar mai vorbim

Daca cineva imi spune asta, e clar ca nu voi mai apela in veci la el. E drept ca nimeni nu poate sti ce se intampla peste un anume timp, dar replica asta mie imi suna a  ceva de genu: “Aha, deci ai nevoie de mine, da, sigur ca te ajut, dar mai vorbim, asta asa, ca sa nu uiti ce am facut pentru tine”.

Mi s-a intamplat de vreo 2-3 ori, cu aceeasi persoana, mi-am invatat cam greu lectia, cred ca am crezut prea mult in bunavointa ei si, de fiecare data, rezultatul nu a fost cel asteptat/cel promis.

Cred ca, daca tot vrei sa ajuti pe cineva, nu trebuie sa ii scoti ochii sau sa il faci sa se simta prost. Spune ca il ajuti, ca vorbiti si ca il anunti. Sau mai bine spune-i ca il ajuti si atat. Daca se intampla ceva neprevazut pe parcurs, oricum ii spui.

  1. Nu eu ti-am cerut sa ma ajuti/ sa imi dai x lucru, tu ai vrut

Intr-o prietenie sau relatie au loc diverse discutii care duc, inevitabil, la mici sfaturi (poate cel care ti le da nici nu constientizeaza ca sunt sfaturi, ci doar o continuare fireasca a conversatiei). La fel de bine, pot aparea si mici cadouri sau nu stiu, favoruri normale intre doi oameni aflati intr-o relatie apropiata.

Mi se pare de prost gust atat sa le arunci in fata la primul conflict, dar si sa spui tafnos ca tu nu ai cerut nimic din ce ti s-a dat. Ok, atunci tine-ti problemele pentru tine, mergi la psiholog, ca daca ii spui unui prieten, el clar nu va sta mut, ci va spune ceva sau va face ceva ca sa iti usureze situatia.

  1. Am problemele mele, am dreptul sa ma port urat/agresiv/rece

Exista cateva persoane in viata mea care, indiferent de problemele pe care le au, nu isi schimba niciodata comportamentul fata de mine. Adica nu uita sa imi raspunda la emailuri/telefoane/mesaje doar pentru ca ele s-au certat cu copiii sau sotul, nu se poarta urat doar pentru ca le doare capul sau au o zi foarte aglomerata.

Nu voi spune decat ca pe acele persoane le pretuiesc cel mai mult si le sunt recunoscatoare.

Lasă un răspuns

