Oamenii si planetele

bunMi se intampla frecvent, in valtoarea lucrurilor cotidiene, fie sa imi amintesc lucruri demult uitate, fie sa am, asa, un fel de mici flashuri cu “revelatii”. Poate si pentru ca nu ma multumesc sa merg linistita pe strada, eu cu gandurile mele, ci privesc la oameni si la tot ce se intampla in jur.

Ieri mi-am amintit de o idee tare haioasa pe care o aveam cand eram mica (adica prin clasele primare, ca sa vedeti ce imaginatie bogata aveam inca de atunci). Asadar, tot observandu-i pe cei din jurul meu, am ajuns la concluzia ca oamenii sunt veniti de pe planete diferite si ca Pamantul e doar un punct de intalnire, ca o insula exotica pe care o alegi pentru o calatorie indepartata. Zambesc si acum, insa, mai nou, privind din nou oamenii, cred ca nu eram prea departe de adevar.

Oamenii chiar par veniti de pe planete diferite. Si, oricat de asemanatori am fi, tot suntem grupati in functie de unele afinitati sau comportamente. Sunt sensibilii, artistii, pragmaticii, flegmaticii, cei puternici care nu par a avea niciodata vreo problema.

Si mai sunt cei pe care eu ii vad “apartinatorii de drept ai Pamantului” – cei foarte ancorati in realitatea asta, care pun mai mult pret pe lucrurile palpabile, pe placerile imediate – asta nefiind un lucru rau si neexcluzand faptul ca ii apreciaza pe ceilalti si invers.

De fapt, cred ca asta m-a intors in timp, la ideea mea nastrusnica cu oamenii si planetele. Cred ca am fost stransi aici, atat de diferiti, pentru a invata unii de la altii. Da, e frumos cand esti artist sau un business man de succes, dar poate alaturarea cu altii diferiti de tine vine tocmai pentru a invata si din partile lor frumoase.

Pe mine ma intristeaza faptul ca tot mai multi speculeaza aceste parti diferite ca pe niste slabiciuni. Nu ar trebui sa fie asa, parerea mea, dar fiecare isi traieste calatoria cum doreste.

Stiu, poate parea fantezist si pe alocuri chiar cred ca e, dar faceti un exercitiu de imaginatie. Astazi, in metrou sau cat timp masina stationeaza la semafor, priviti-i pe ceilalti. Nu conteaza ca au haine elegante sau mai modeste. Priviti-le chipurile si poate le veti afla parti din poveste. Cred ca doar atunci, iti dai seama ca ideea asta, cu oamenii si planetele, chiar ar putea fi un lucru bun! 🙂

Lasă un răspuns

