Puterea parteneriatului in blogosfera

Nu stiam foarte multe despre blogosfera.  Nici acum nu imi este totul foarte clar, dar totusi am invatat cate ceva in ultimele luni. Ceea ce scriu eu aici, poate cu exceptia Superblogului, e oarecum nisat. Cu toate astea, participarea la Superblog 2013 m-a invatat foarte multe despre bloguri, bloggeri si parteneriate.

Datorita Superblog, insa, am descoperit cateva bloguri foarte speciale. De fapt, sunt convinsa ca mai am inca de scotocit printre articolele pe care nu am avut timp sa le citesc. Imi pare bine, insa, ca Daniel Botea mi-a aratat cum este bloggerul complet – creativ, constant in articole, implicat in blogosfera, interesat tocmai de cerintele cititorilor si, in acest caz, ale juriilor.

La Dana Lalici am descoperit o scriitura aparte, de care ma voi bucura in continuare, iar Gabriela Chiscari are, cel putin din partea mea, titlul de cea mai talentata bloggerita.

Am dat doar cateva exemple ale blogurilor care m-au impresionat, dar pana la Superblog 2013 eu nu stiam ca exista atat de multe tipologii de bloggeri in competitie. Asta ar fi fost, de fapt, sarcina partenerilor – fie ei media sau bloggeri – sa se implice mai mult in discutiile de pe grup, sa scrie articole in care sa prezinte Superblog asa cum mi s-a parut mie acum, la final.

In plus, competitia asta are cateva probe la care articolele creative se apropie foarte tare de povestire. Ar fi fost frumos ca site-urile partenere, de exemplu www.121.ro,  sa le preia, sa prezinte blogurile castigatoare si sunt sigura ca si bloggerii ar fi fost dispusi la o colaborare ulterioara, cine stie.

De asemenea, nu ar fi rau ca partenerii media sa isi exprime intentia ca, la final, sa aleaga 2-3 bloggeri cu care sa colaboreze.

Nu stiu daca are vreo legatura cu tema, dar mai am o singura observatie: Superblog 2013 a fost o competitie grea. Nu am facut intotdeauna fata asa cum as fi vrut, asa cum mi-as fi dorit. Am articole de care sunt mandra, dar si articolase pe care as vrea sa le tin ascunse. Poate ca deadline-urile stranse au fost de vina, dar poate ca si lipsa motivatiei.

In viitor,premiile – in bani sau produse – ar trebui sa fie muuult mai consistente pentru a egala efortul bloggerilor. Nu este imposibil. Trebuie doar ca organizatorii, sponsorii si partenerii sa se aseze la masa negocierilor si sa vada cum pot promova si creste intr-adevar acest concurs creativ.

P.S: Articol scris pentru Superblog 2013.

Lasă un răspuns

