Nava spatiala

sunSa lucrezi cu copiii poate fi frumos si dificil, in acelasi timp. Trebuie sa ai tact, sa fii bland sau ferm cand e cazul, sa creezi momente haioase care sa ii binedispuna si care sa ii determine sa aiba incredere in tine.

Energia lor te poate coplesi daca nu le afli secretul. In dupa amiaza aceea de primavara ma intrebam care ar putea fi acela. Trecuse iarna, asa ca trucul ala cu telefonul lui Mos Nicolae sau Mos Craciun nu ar mai fi mers. Iepurasul de Paste isi lasase si el cadourile sau nuielusele asa ca trebuia sa gasesc rapid o modalitate prin care sa le captez atentia.

Erau foarte zgomotosi si, oricat de mult m-ar fi iubit ei pe mine sau ei pe ei, simteam ca in acea zi era nevoie de mai mult.

M-am asezat pe bancuta, i-am privit fix, asa cum fac de multe ori. Cativa m-au privit si ei curiosi, intrebandu-se, probabil, ce urmeaza, dar cei mai multi si-au continuat joaca. Am inceput sa vorbesc incet, tocmai pentru a-i determina sa fie mai atenti.

–         Astazi, la ora de limba engleza va voi spune o poveste.

De parca rostisem cuvantul magic, in clasa s-a lasat linistea. M-am bucurat initial, dupa care mi-am dat seama ca habar nu aveam care va fi actiunea povestii.

–         Va voi vorbi despre mijloacele de transport. Stiti voi sa imi dati exemple de mijloace de transport?

Dupa ce cativa copilasi au ridicat mana si au raspuns corect, eu, bineinteles, a trebuit sa imi continui povestirea.

–         Ei bine, ce credeti ca mi s-a intamplat intr-o zi?Am primit o scrisoare prin care mi se spunea ca am castigat o vacanta in Grecia. Asa ca m-am suit in autobuz pentru a ajunge la Gara de vest, in Ploiesti. Hmm, stiti voi, oare cum spunem la autobuz in limba engleza?

–         Nuuuuu.

–         Bus.

Ca de obicei, fiecare copil repeta cuvantul, il repet si eu de vreo doua ori, dupa care povestea merge mai departe.

–         La gara, a trebuit sa iau trenul pentru Bucuresti. La tren, in limba engleza, spunem train.

Repeta si ei.

–         De la gara de nord din Bucuresti trebuia sa ajung la aeroport, asa ca am luat masina. La masina in limba engleza spunem car.

–         – Caaar.

Copiii isi sprijina capul de palmele micute semn ca asteapta cu interes continuarea povestii.

–         Pentru a ajunge in Grecia trebuia sa ma urc in avion, la avion spunem plane.

–         Plaaaane.

–         Asa, numai ca, ce credeti? Pentru a ajunge pe insula mea trebuia sa iau vaporul, la vapor spunem boat.

–         Boaaat.

–         Foarte bine. In sfarsit, am ajuns pe insula cu pricina, unde am facut baie, am mancat peste si fructe de mare, m-am bronzat si m-am plimbat cu bicicleta. La bicicleta in limba engleza spunem bike.

–         Biiike.

–         Ee, si tot plimbandu-ma eu cu bicicleta pe insula ce credeti ca mi se intampla? Ajung in varful unui munte unde ma astepta o nava spatiala.

“Woooow”, se aude in clasa. Copilasii se uita uimiti unii la altii, semn ca nu se asteptau la o asemenea intorsatura a povestii.

–         Da, la nava spatiala in limba engleza se spune spaceship.

–         Spaaace…schiiiiip.

–         Din nava spatiala coboara doi omuleti care ma cerceteaza curiosi asa cum faceti si voi cateodata. Ce credeti ca s-a intamplat dupa aceea?

Copiii ma privesc si mai atent, intrebandu-se care va fi deznodamantul ce urmeaza sa li se dezvaluie.

–         Ei bine, dupa aceea m-am trezit.

Hohote de ras.

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2013, etapa sponsorizata de Reeija.ro

Lasă un răspuns

