Roşu arămiu

Fata asta din dreapta mea ascultă muzică la căşti. Ar fi putut la fel de bine să îşi ia casetofonul vechi, să îl care după ea în autobuz şi să ne pricopsească cu un show rock la primele ore ale dimineţii. E frig, că doar e toamnă, iar zdrăngănitul care nu seamănă deloc a muzică îmi îngheaţă parcă şi mai tare capul. Ea îşi bâţâie piciorul în ritmul inperceptibil şi îmi zâmbeşte ironic când o privesc fix.

Oglinda din baia de la serviciu îmi arată o fată cam deşănţată, cu părul prea decolorat,  după o vară la mare şi soare. Ştiu că a crescut cam mult, dar cică aşa se poartă, aşa că mai stau şi încerc să mi-l îmblânzesc. Fire rebele se prind de palmele mele umede. Multe, îmi spun, şi mă gândesc că exact de asta nu am nevoie eu acum. De o revoluţie a părului meu blond, lung şi fără farmec. Nu, nu vreau să ştiu cu ce şi cum să îl înduplec. Dacă o să-l ignor o să treacă. Şi el, şi toate treburile alea de la serviciu, şi toamna asta pe care eu o voiam luminoasă, exact ca în copilărie.

Emailurile nu se opresc, degetele mele alunecă pe tastatură şi pentru o clipă îmi spun că ar fi trebuit să studiez pianul. Cu siguranţă m-aş fi priceput şi acum aş fi fost într-o cameră de hotel, dormind şi pregătindu-mă pentru următorul concert. Când şi când, îmi trec degetele  prin păr. E un tic nociv, ştiu, dar nu mă pot abţine. Am citit şi eu că asta agravează căderea părului, subţierea etc.  Da, dar probabil redactorii ăia nu au fost niciodată stresaţi, aglomeraţi sau mai ştiu eu cum. Aşa că îmi urmez rutina şi refuz să dau importanţă semnelor care îmi arată că părul meu nu mai vrea să mă asculte.

Şi fac asta pentru alte câteva săptămâni. Ignor. Lipsa de strălucire, multele fire căzute în timpul şi după spălat, devitalizarea şi toate fenomenele care până atunci erau cuvinte aiurea înşirate pe site-urile de femei prea atente cu propria imagine.
Până într-o zi când toamna se hotărăşte să îşi intre în drepturi exact aşa cum îmi plăcea mie. Îmi aduc aminte că, totuşi, era o vreme când şi eu îmi notam toate măştile de păr şi produsele “minune”. Ajung acasă şi scotocesc în carneţelele trecutului, îmi sun câteva prietene dornice să îmi dau sfaturi şi aleg două produse: loţiunea regenerantă Gerovital Plant Treatment cu petroleum, vitamina A, vitamina E şi ulei de ricin şi fiolele acelea Farmec pentru anticadere.

În adolescenţă îmi făceam singură un amestec din gaz dublu rafinat, vitamina A, ulei de ricin şi coniac. Găsisem reţeta într-o revistă şi mă chinuiam cu ea înainte de spălat. Un timp a avut efect, apoi nu.

geroDe trei săptămâni folosesc produsele astea două şi se vede.

Am scăpat de un stres, dar nu-i bai că mai vin şi altele. În schimb, un alt miracol s-a petrecut. Pe drumul spre casă am văzut că trotuarul era plin de frunze ruginii. Mi-am amintit cum în copilărie mă enerva la maxim că exact în perioada asta se strângeau toate frunzele de pe trotuare. Oamenii mari nu învăţaseră că în asta consta frumuseţea toamnei: frunzele pictate pe trotuare, care scârţâie când calci pe ele, ca într-un joc cu reguli proprii.

Cred că revolta readusă în prezent m-a determinat să iau o altă decizie radicală. Am intrat într-un salon şi i-am spus tipei ăleia că eu vreau să mă vopsesc roşu arămiu. Exact ca toamna, după care am izbucnit în râs. Ea, în schimb, a rămas serioasă şi m-a întrebat dacă sunt sigură că vreau să renunţ la blondul meu. I-am zis răspicat că da, am căutat într-o revistă o poză şi i-am dat indicaţii clare. Bineînţeles, acum va trebui să caut alte produse pentru îngrijirea părului vopsit, dar asta e. Frumuseţea cere sacrificii.

A doua zi eram iar în autobuz, în drum spre lucru. Lângă mine s-a aşezat aceeaşi rockeriţă înfocată, mi-a zâmbit şi mi-a dat şi mie o cască să ascult muzică. Eram deja una de-ale ei.

P.S: Articol scris pentru cea de-a III-a etapa a SuperBlog 2013.

2 gânduri despre “Roşu arămiu

Lasă un răspuns

