Primavara magica

marigoldOamenii tind sa uite. E in firea lucrurilor. Se lasa invadati de puterea solara a verii, se inconjoara de frunzele plapande ale toamnei si ingheata sub umbra unor zapezi ce se astern parca prea repede peste amintiri  timpurii. Si, cu toate astea, ceva din fiinta noastra, un mecanism de care ne amintim si pe care il uitam la fel de repede, ne determina sa reinviem. In aceeasi  forma sublima, totodata misterioasa.

In acea zi, vremea frumoasa ma deranja. Era asemenea unui prieten fugar care te suna dupa luni intregi si iti vorbeste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Ma pregateam sa plec in Bucuresti  si nu pentru a colinda parcurile sau pentru a asista la piesele de teatru de la metrou.

Drumul cu microbuzul a fost scurt, insa obositor. Am coborat la Victoriei, acolo, pe Kiseleff unde pare ca incepe si se termina capitala. Era o dupa amiaza senina, cu arome ce veneau parca din alte lumi. Am pasit pe bulevard, incercand sa imi corectez pozitia si sa merg mai natural decat o faceau toate acele siluete atent conturate in peisaj.

Ma simteam ciudat. Un parfum misterios ma insotea deopotriva, iar femeile cochet imbracate, cu machiaj simplu si zambete desenate pe fata treceau maiestuos. Le retineam cate un detaliu, le admiram esarfa, pantofii, rochia, veselia, optimismul, promitandu-mi in gand ca aveam sa imi caut si eu unele asemenea.

Curand, am devenit si eu una de-a lor. D-asta iubesc eu Bucurestiul. Acolo, trasaturile fine se contopesc cu zambetele calde, hainele scumpe devin doar forme mulate pe corpuri natural trasate de un regizor nevazut.  Acolo, pana si frumusetea cernita a Cenusareselor se transforma intr-una ravisanta si admirata de ochi timizi. Acolo, pare ca totul este posibil.

Era inceput de primavara. Cu urme de zapada in suflet si turturi atarnati la tample, insa era soare. Suficient cat sa se reflecte in vitrina de la Victoriei. Iar asta m-a determinat sa ma opresc.

Intr-o vitrina simpla, statea un afis pe care era scris „Giulia Ambasador gama Farmec Natural”. Nu am recunoscut-o din prima. Am crezut initial ca este o frumusete anonima, fermecata si ea de magia notelor de argan, galbenele si aloe vera si care decisese dintr-o data sa impartaseasca celorlalti minunile aflate.

Apoi, privirea mi-a cazut pe gama Farmec Natural. Aveam si eu o crema Farmec acasa. Undeva, uitata intr-un sertar, asteptand si ea, ca si mine, primavara. Am zambit si am trecut mai departe.

De-abia atunci am simtit ca sunt pregatita. Sa fiu eu cea care trece pe langa tinerele timide, soptindu-le intr-o limba fara nume „Indragosteste-te de viata!”.

P.S: Acest articol a fost scris pentru prima etapa a competitiei Spring Superblog 2013

3 gânduri despre “Primavara magica

  1. Foarte frumoasa conexiunea Farmec si indragostirea care da, apare la inceput de primavara. si mie mi se pare Kiseleff un bulevard aparte…dar poate doar pt ca sunt din Bucuresti, cine stie..Bafta la concurs!

  2. Mi-e dor de Bucuresti…si ma bucur atat de mult ca a sosit primavara! Ai surprins-o excelent in povestea ta! De-asta imi place sa iti citesc blogul – spui exact ceea ce simt si eu

Lasă un răspuns

